Tysktransporter, Volkswagenbuss och DKW F800 Schnellaster.
Trehjulig tysktransport, Tempo 200 van från 1938
Tvåhjuligt, den egendomliga farkosten med stödhjul är en fransk Monotrace från 1925.
Dürkopp grundades 1860 och var en stor industri med många inriktningar. Dom finns kvar än idag nu som en gen inom kinesika ShangGong. Den här Dürkoppbilen är från 1908 och bilar byggdes fram till 1926.
Opel tillhörde också de tidiga tyska bilpiojärerna och lever som bekant kvar än idag. Den här är från 1911.
I melle finns ett antal Franklin också. Mellan 1902 och 1934 byggdes Franklin i Syracuse, New York, och dom var alltid luftkylda. Den här serie 10b tourern är från 1923.
Wanderer W22 från 1933 med Gläserkaross.
Zündapps enda bilmodell var den egendomliga Janus med insteg både fram och bak.
Wartburg 311 Camping, påkostad kombi med extra glasrutor runt bakdelen.
Primitivt från Tjekoslovakien, Velorex med dukklädsel.
Lyxigt från Tjekoslovakien, Tatra 603
En ZAZ968 från 1976, såldes iväst även under namnet Elitette.
Austin seven dyker upp lite här och var i världen. Till höger en BMW DA219 som från början var en Dixi, som var en licenstillverkad Seven. Men även Willys-Overland hade en filial i Berlin som tillverkade Sevens, som den till vänster.
Sportbilshörnan, med Lotus Elan, MG, Austin Healey Sprite och Morris.
Militärhörnan, Willys Jeep.
DKW:s Jeepmotsvarighet hette Munga, såklart med tvåtaktsmotor.
Jeep påitalienska, 1951-52 byggde Alfa Romeo denna modell som kallades 1900B Matta.
Panhard Dynamique, en av trettiotalets mest barocka bilar.
Daf 77 från 1975 och en Amphicar.
Bland de lite morderna musiföremålen, ovanliga Isuzu Piazza.
En större samling motorcyklar finns också i Melle, hur många har sett en Opel motorcykel förut?