Juli 1962 och formen är långt ifrån klar. Men man gjorde i alla fall en fullskalemodell och drog ut den i ljuset för att betrakta.
Lite närmare, med exotiska fejkluftintag på sidan, 1962
Redan 1963 fanns en fastback klar. Fast den lanserades ju lite senare i Augisti 1964. Intressant är ocvkså att på framskärmen står det Mustang T-5, ett inernt arbetsnamn som senare blev Mustangens namn i Tyskland.
Mustang som tvåsitsig? Ne det blev den inget av.
Pegasus var egentligen ingen formstudie eller prototyp. Utan en ren show car 1965
Så här skulle kanske en Mustang Sportwagon sett ut 1967
Mach 1, 1966 också mer en show car, en Dream car. Men visar ändå många detlajer som kom på Mustang 1969-70.
Quarterhorse var en märklig korsning. Framdelen är ju bekant från Shelby fast utan luftintagen. Kaross i glasfiber och inredning från Mercury Cougar. Två Quarterhorse gjordes.
Mustang med supersportambitioner?
Runt 1971 var det dags att skynda sig göra färdigt Mustang II som skulle komma som 1974 års modell. Ett förslag som närmast för tankarna till senare Lancia Gamma coupé
Coupéns linjer börjar komma på plats, men bakstammen blev lite klumpig
Eller skulle den bli en hardtop?
Eller exotiskt sportig och opraktisk?
Men ungefär såhär blev det ju till slut, fastbacken i januari 1972.
Och ett förslag från Ghia, 1976.