Austin Apache var i grunden en Austin 1300 som försökte likna en Triumph 2000. Apachen byggdes i Sydafrika 1971-77
I Spanien byggdes den snarlika Victoria på samma tema. Där blev modellen rätt kortlivad. Den presenterades 1972 och försvann 1975. Authi hette den Spansk/engelskägda BMC/Leylandfabriken som såldes till Seat 1976
I Nederländerna såldes Austin 1100 som Glider
DKW Munga såldes i USA som Bronco. Antagligen inte i någon större omfattning.
I Brasilien byggde Vemag DKW-bilar på licens, däribland Munga som här hette Candango.
En period monterades Citroën Ds i Heidelberg, Australien. Då kallades den Citroën Parisienne.
Ford Mustang blev ett begrepp i bilvärlden, utom i Tyskland där den hette T-5. Här 1975 års "T-fünf" dock i engelskspråkig broschyr. Troligen riktad till amerikanska soldater som tjänstgjorde där.
Opels modeller har fått heta många saker jorden runt, i Argentina kallade man Kadett för K180.
Ford Telstar är en modell som mest håller sig på södra halvklotet. Det är en Mazda 626 som heter så i australien och runtom i sydöstra asien och Stilla havsöarna. Av någon anledning har den också sålts som Ford hemma i Japan med.
Och Mazda 323 heter ofast Ford Kaser i samma del av världen, fast i Taiwan där den byggdes av Lio Ho Motors hette den Ford Liata