Innocenti IM3 – en BMC 1100 på italienska. Mängder av detaljer skiljer mot den engelska förlagan men i grunden är det samma bil.
En särskild utställning med barnfinds på showen lockade många. Tänk vad några höbalar gör för att skapa rätt stämning!
Och du tycker att Klassikers personal har konstiga bilar – ingen på redaktionen kan matcha Paractical Classics FSR Tarpan 233S. En polsk pickup som ser att vara gjord i vikt kartong.
Vissa polisbilar är snyggare än andra. Jaguar XJ40 i uniform.
Vad kan då detta vara för något sportigt?
Jo en Daimler Roadster i väldigt patinerat skick. Ägaren Harold Wilson - inte fd premiärministern - spårade upp den unika bilen för ett antal år sedan. Kanske ska den renoveras.
En vit Rolls-Royce blir mer spännande med lite damm. Flera av lagårdsfynden på utställningen var mest smutsiga.
Sunbeam Rapier – vilken snygging!
AC 2-litre Saloon som på 1970-talet drabbats av motorproblem. Ägaren lyfte av topplocket och lade det på framskärmen – där ligger det kvar. Hur många sådana här avstannade projekt finns det inte?
Charmig förkrigs-MG i precis det där skicket man drömmer om. Ursprungligt, jämnslitet, allt på rätt ställe.
Morris Oxford bortom all räddning.
Talande registreringsnummer på Porsche 924.
Två tvåtakts-Saabar ställdes ut – den röda tillhör Graham MacDonald som driver the Saab Shop. Honom skrev vi om i Klassiker 4/2014.
Showen pågick i två hallar.
I Heinkelmontern visades den lilla MC-bilen upp i olika stadier. Renoveringsobjekt, renoveringsprojekt och färdig bil.
I Volvoklubbens monter stod denna stolta svenska industriprodukt – plastcykeln Itera. Och den har faktiskt en koppling till märket - det var två ingenjörer Volvo Personvagnar som kom med idén till vad som marknadsfördes som Evighetsmaskinen.
När Ford Corsair-klubben tänder lamporna på den utrostade vagnen händer något. Den lever!
Wild Goose – en campingversion av Hundkojan – byggdes i Sussex på 60-talet. Vilken bra idé!
Detta exemplar såldes på auktionen som hölls på mässan. Knappt 100 000 kronor blev slutpriset.
I Sunbeam Alpine-klubbens monter hördes spridda brittiska svordomar. Det hör till när man mekar. Med eller utan publik.
En gång leveransbil åt Lotus - nu renoverad.
Lancia med typiskt brittisk lösning på problem med begränsat bagageutrymme.
Ledsen Lotus Elan +2S på auktionen. Såldes för 3 450 pund.
Citroën 2CV och Mehari i olika stadier av uppbyggnad/förfall.
I Lotusklubbens monter visades tydligt hur en Elan är uppbyggd.
Austin 3-litre var BMC:s försök att skapa en konkurrent till Rover och Jaguar. Men när den kom ut 1968 tillhörde de forna rivalerna samma företag. Mittsektionen av karossen kommer från framhjulsdrivna BMC 1800 men 3-litre har sexcylindriga C-motorn på 2,9 liter monterat på längden och bakhjulsdrift. Endast 9 992 ex byggdes under tre år.
Just den Volvo P1800 som användes vid inspelningen av TV-serien Helgonet – här står den!
En Range Rover som ser ut att ha stått på havets botten de senaste tio åren – vem vill ha en sådan? Tydligen någon eftersom den klubbades för 8 935 kronor på auktionen.
Innan Rover beslutade sig för att förse Rover P6 med V8 experimenterade man med en version med sexcylindrig motor. I P6-klubbens monter visade man upp en av prototyperna.
Det fanns en och annan riktigt fin bil på showen också som den Alfa Romeo Alfetta i orört originalskick...