Bild
Nästa artikel

Nurburg2014

3 september 2014

ERA R5B, 1936 testas i depån.

Johannes Offergeld, Cooper T56 (1961) undrar nog om mekarna hinner montera ihop bilen i tid

Tidig morgon i depån, Marc Valvekens väcker folk med sin Aston Martin DBR4, 1959

Starten har gått för bilarna i FIA Masters Historic Sports Cars

Andrew Haddon AC Cobra 289.

Porsche 911 RSR, Lotus 238 och Porsche 906.

Miles Griffiths, GB, Cooper T51, 1959.

5 sekunder senare gick Wolfgang Friedrichs Aston Martin DP 214, 1963 in i
väggen(skyddsräcket) under långloppet och knycklade till fronten.

Hans Huebner, Jaguar E-type och Afschin Fatemi, Porsche 904/8 har haft närkontakt.

Jörgen Brynne, Sverige begrundar sitt öde, drivaxeln på hans Merlyn Mk3, 1961 gick av.

Engelskt så långt ögat når, Jaguar E-type, TVR Griffith och Triumph TR4.

Lotus Elite, Porsche 904/8 samt Jaguar E-type i full kamp.

Historiens fulaste Ferraribygge? I alla fall "the Breadvan", baserad ursprungligen på en 250 GT

Solnedgång över Nürburgring.

Ferrari 500 Mondial, 1955 med Michael Röder.

Christian von Wedel, Austin Healey 3000, 1961 med något ansträngda bromsskivor.

Mark Uiterwaal, Ford Mustang 1965

Tommy Brorsson, Lotus Cortina 1963.

Liten Chevron B8 försöker välta stor Porsche 911 RSR.

Frank Jacob, Lola T212 snurrar och Simon Ashworth, Chevron 816 klarar sig förbi.

Otur nr L3 (Chevron B8, 1968), så här går det när man försöker tränga sig förbi i kurvan.

Thomas Steinke, Alfa Romeo 179 (1980) före loppets vinnare Michael Lyons, Hesketh 308E.

Ännu en BMW M1 som hade eld i baken.

Efter racet, var det allt som blev över ...?

Segrarens lön.

Tommy Brosson, Sverige på prispallen som trea