Taunus var och är populära i Norge. Med tonvikt på årsmodeller 67-69 som vi knappast ser i Sverige. Här en kanonfin 17M RS från 1971.
Taunus 17M RS cariolet från 1968 . Sällsynt vagn som gjordes i 17 exemplar.
Taunus 17M varevogn från 1968, också det en sällsynt vagn idag.
Volkswagen Fridolin var tysklands Tjorven. Dessa gjordes speciellt åt Deutche Bundespost.
Andelen fina BMW på mässan imponerade också. Här föregångaren till M5, M535i hette den och gjorde på e28 karossen.
Flera Alpina visades upp. Här är Alpina B7 med serienummer 1
BMW 329 från 1936 med karosseri från Drauz.
700 cabriolet tillhör inte heller vardagsföreteelserna, 2592 stycken gjordes dock av denna modell.
Wanderer W25K, där K står för kompressor. smäcker roadsterkaross från Baur.
Klubbavdelningenarna var välfyllda. Här NSU med både bilar och motorcyklar.
1936 kom Mercedes 260D, första personbilen med dieselmotor på markanaden.
Mercedes 230B cabrio 1940
Den här gula Messerschmitten har varit på långresa. Erik Gjermundsen körde den tvärs över USA New York-San Francisco för några år sen.
Westfalia camper från 1975
Rometch byggde karosser på VW-mekanik, Beeskow hette den här varianten och detta exemplar såldes ny i Sverige.
Rometch Beeskow roadster som hittades på en skrot i USA.
fantastisk fin öppen VW från 1957
En större öppen VW, Kübelwagen 1941.
Elegant öppen Mercedes-Benz, 300S cabriolet från 1952
Det här är en Opel som inte ser helt ut som en Opel. Efter kriget var det ont om bilar och några nya fanns inte att få tag på. Så då kom den här skvadern till i en verkstad i Drammen. Front, motor och större delen av chassit är Opel 1938, Bakdelen är en Plymouth från 1934 och baksärmar troligen egentillverkade. Notera att den även saknar fotsteg.