Mycket fin 911S från 1971, i bakgrunden en senare generation 911:an, också USA-importerad
911E, 1971, lika fin och i en tämligen ovanlig kulör, skall tydligen varit skylt-ex hos någon Porschesäljare over there
Ännu en tidig 911E targa lossas ur containern
Denna gråa är dock lillebror 912, med fyrcylindrig boxer som den ärvde från 356:an. Modellen blev populär då den var betydligt billigare än 911. Runt 30000 912:or byggdes 1965-69.
912 ersattes 1969 av 914 som hade mittmotor och gjordes i samarbete med Volkswagen.
Fattigmansporsche kallades ofta den vackra men inte särskilt riviga Karmann Ghia. Framgången i USA var stor för denna modell och tillgången är stor. En anan fördel med att leta efter ett Karmann-objekt i Amerika är att de oftast klarat sig ifrån det som dessa bilar var mycket bra på, nämligen att rosta.
USA-marknaden var antagligen det stora skälet till att den hölls i produktion ända till 1974, de sista åren fick de större lampor bak, större blinkers och nya kofångare som USA-kraven krävde. Runt 80000 cabrioleter byggdes, de allra flesta gick till Amerika
Ännu en Karmann Ghia av senare modell, från 1973 och dessutom mycket gul, kom hit i April 2011
En av de mest eftersökta VW-modellerna är Sambabussen, 23-fönstersmodellen, och betingar skyhöga priser idag. Sällsynt modell som inte heller är särsklit billig ens i detta fyndskick.
Mercedes Benz G-wagen började som ett rent militärfordon som sågs första gången 1975, presenterades på den civila marknaden 1979, och tillverkas ännu, en klassiker i sin egen livstid. Detta är en G500 från 2002.