Super Nova från Chevrolet var både tuff och elegant på samma gång. Skulle den kunnat bli en rival till Buick Riviera?
Illin i Israel hade gjort både Kaiser och Studebaker på licens. Men deras egna småbilsprojekt Amamit ledde i princip ingenstans 1961.
En nätt kompakt citybil från Daf 1967. Design och kaross kom från OSI i Italien.
Londontaxi har det funnits en del varianter på. MCW Metrocab såg anständig ut men det stannade vid en prototyp 1970.
Glas T700-80 var en prototyp på temat Jolly som var poulärt på sextiotalet. Basen är en Glas T700 Isar och karossen ritades av Frua 1965
S-car, småbilsförsök från Vauxhal som åkte in i återvändsgränden 1975.
Opels bilar var populära i rally. Man körde redan i den tuffa grupp B med Manta men 1985 satstade man på en fyrhjulsdriven Kadett för grupp B , men klassen ströks och den följande grupp S som man också tänkt köra blev aldrig av.
Blås upp den lite till. Och lite till , såja det blev ju, i efterhand kanske inte så bra. Peugeot 206 blev inte riktigt lika rund om rumpan som den här modellen.
Audi siktade på premium pch det logiska namnet för en toppmodell var 300. Men den här klumpedunsen från 1983 insåg man att det inte skulle bli så lyckat. Istället kom den mer nedtonade Audi V8 några år senare.
Ensam övergiven i et hörn i Longbridge står fullskalemodellen av MG RDX60 - en femdörrars familjebil som aldrig skulle bli av.
2005 gick MG-Rover i konkurs, man stängde dörrarna på fabriken i Longbridge och gick hem. Så kanske RDX60 står kvar där i hörnet än idag.