En liten Tatra? Nej det är en DKW! F2 i strömlinjeform, avancrad design från 1932.
Mercedes-Benz 190VB var en experimentbil. En framhjulsdriven Mercedes med rak sexa på 50 hästkrafter 1936.
Likaså spånade belgiska Minerva också på en kompakt framhjulsdriven bil. TAM-18 skulle bli en slags budgetminerva med en V8-motor från Ford 1937.
Bantam byggde ju ur-Jeepen men produktionen gick främt till Wilys och Ford. Men man gjorde en egen Jeep som hette BRC-40 i drygt 2500 exemplar. De flesta för att sändas till England och Sovjet. Några av dom kom att få fyrhjulsstyrning.
Varför den här VW-bubblan ser lite annorlunda ut är på grund av att Ghia varit och stökat lite med den.
Inte en bubbla men närapå. Vad man sneglat på hos Renault med prototypen 106 är inte svårt att lista ut. Året är 1942 och arbetet skulle så småningom utmynna i Renault 4CV vars design stod klar 1945/46. Serietillverkningen satte igång i slutet av 1946 som årsmodell 1947.
Stora Austin A99 Westminster som en Vanden Plas? Varför inte? Varför? Tyckte BMC och skrinlade projektet själva.
Innan Jowett og ner skylten hade man en börjat bygga på en praktisk skåpbil, som även skulle göras som vanlig kombi och sedan. Man hann bygga några stycken Jowett-Bradford CD innan verksamheten upphörde 1954
Porsche 534, en Porsche mer åt familjehållet kanske
Till sist tittar vi österut och 1961. En liten nätt sportbilsprototyp från Subaru.