Cykelbil kallades dessa enkla småbilar med två säten i tandem som dök upp under åren vid första världskriget. Fisher kallades denna efter sin konstruktör och byggdes av Schweiziska SIG. Låter det bekant så är det för att dom är mer välkända för sina vapen, som i Sig-Sauer till exempel.
En duktigt breddad BMW 635 coupé, men det är inget stylingbygge utan en riktigt prototyp, eller testbil snarare, från BMW. Den ansenliga bredden döljer både bredare spårvidd och en maffig V12-motor. Året är 1984 och det skulle dröja ett par år innan BMW gjorde sin tolva offentlig.
En lite större bil från 1925 som stannade vid ett exemplar, SHW kallades den och hade en aluminiumkaross som byggdes av Luftschiffbau Zeppelin. Bilen finns bevarad idag.
Före Volkswagen togs det fram flera olika prototyper för en Volkswagen, dom var alla ganska snarlika och det här bidraget som inte gick vidare kom från Framo 1936.
Ett samarbete mellan tyska Glas och Italienska Iso kallades för Parad-Iso. För designen stod Michelotti 1958
En NSU Prinz som fått nya linjer av Bertone, av detta näpna förslag från 1959 blev det dock intet.
Bertone var också inblandad i att modernisera DKW. F103 blev modellen som senare fick heta Audi istället.
Och en BMW från Bertone 1966. den färdiga 2500 sedanen, E3, 1968 kom dock att ha mer tyska strama linjer
Mercedes prestigebil 600 Pullman presenterades 1964, men flera prototyper för W100-serien gjordes innan dess slutgilitga form var bestämd, Den här dateras till 1960
Volkswagen Scirocco Targa var modellen vi inte fick se 1981.
En studie från Karmann kallad Volkswagen GL, 1985.
Crossovers, cross countrys med flera blev storsäljare under slutet av 90-talet. Dock tyckte inte Volkswagen att en Passat Cross hörde hemma i sitt sortiment 1997.