Alfa Romeo Giulia 1961 med en front som är allt annat än attraktiv. möjligen mer en testbil, en så kallad mula, för resten av bilen är ju i det närmaste klar
En senare Alfa Romeo, som bär typsika Bertonedrag. Ett förslag för kommande Alfetta 1967. Bertone arbetade också åt Mazda under samma tid och denna form kom senare igen på Mazda 1800 istället.
Michelotti ritade många saker åt Triumph, här är ett tämligen elegant förslag till den kommande 2000. Bakpartiet har dock fått hänga med från Herald.
Tuff prototyp från 1963 som skulle kunnat bli något, V6 motor på 1,8 liter byggd av Ferrari, kaross från Bertone, ritad av en då ung lovande designer som arbetade där, Giorgetto Giugiaro. Men av Innocenti 186GT blev det intet.
Men fronten dök upp igen, 1967 på en föreslagen facelift till Innocenti J4, men den nådde aldrig produktion heller.
En lite tuffare och trendigare AMC Hornet som skulle kunna vara sportig och praktisk på samma gång. Kanske hade Hornet GT kunnat bli något att möta de japanska konkurrenterna på 1970-talet men det kom den aldrig att göra.
Samtidigt i AMC:s studio 1973 syntes denna sportiga hatchbackprototyp baserad på den annars rumphuggna Gremlin. Project G2 blev dock aldrig av heller.
Vad som nästan ser ut som en Fiat 127 med skuff är faktiskt en Daf. "mk. II" av Daf 33 skulle kunnat se ut så här men istället satsades på den då modernare modell 66.
Daf 66 blev ju som bekant en Volvo, och i förlängningen Volvo 343. Här är variant med tuffa dubla lampor vi aldrig fick se.
Internationals uppdaterade Scout kallades Scout II Men Scout III från 1978 ser mer ut det vi idag kallar "livsstilsbil" istället för den mer robusta och praktiska som Scout annars förknippades med.
Vad som nästan ser ut som en Mercedes Benz SL är egetligen en Chrysler. En tuboladdad lyxcabbe var vad man ansåg sig behöva i programmet 1983. Sedermera realiserades projektet delvis med den olycksaliga och dyra Chrysler-Maserati TC.
Fjärde generationens Mustang visades hösten 1993, och redan året efter börkjde man labba med lite olika facelifts, varav denna var en som inte blev aktuell.
På Volkswagens museum står denna brutala Golf, kallad för A59. Med dubbelturbo, fyrhjulsdrift och kaross delvis i kevlar var detta en motorsportssatsning som aldrig kom till skott. A59 hade till stor del en helt unik motoruppbyggnad och gav ruggiga 275 hästar vid 6000rpm.