Parisienne kom 1963 och fick den enkla fyran att se mycket elegant ut. Så kostade den också 300 franc mer än finbilen R4L Super.
Parisienne presentrades i december 1963 och var kvar fram till våren 1968. Den gick att få antingen med rottingdekoren som kallas canné, eller i skotsktrutigt.
1968 red Renault på buggytrenden, Plein Air hette den och byggdes hos Sinpar.
R4 sattes även i hop i Mexiko, och även där såldes Plein Air, fast då under namnet Costero.
Redan 1971 ersattes Plein Air av Rodeo. Den kom att hänga med ett tag, så snart kom Rodeon att baseras på Renault 6 istället, och de sista på mekanik i från Renault 5. Rodeo fanns kvar ända till 1987.
Belgiska Apal byggde en egen öppen variant som kallades Mushang
JP4 var en slags fortsättning på Plein Air, men gjordes av Car Systeme Style i Bretagne. Dom byggde om en del fyror under åttiotalet på detta vis med kortad bottenplatta. Den såldes även officiellt av Renault i Italien som Renault 4 Frog.
Heuliez byggde en cabriocoach 1981.
Specialare för Västtyskland 1985, Renault 4GTL Funny.
1976-78 fanns Safari, såg väl inte så värst spännande ut på utsidan med sina svartlackade detaljer.
..men inuti var det desto gladare. Safari fanns att få i sex olika kulörer med några olika klatschiga inredningar.
Jogging var den stora trenden i början av åttiotalet och 1981 kom Renault 4 Jogging. Den fanns bara i vitt med blåa detaljer. EN upplaga på 5000 stycken gjordes.
Insidan gick i blått med sportiga dekorer, Renault erbjöd till och med en matchande sportväska som extra tillbehör.
Sixties kom 1985 i en upplaga om 2200 stycken. Gick att få rött, blått eller gult och med eget slags dubbelt soltak.
Inuti var det färgglada fält i vinyl och gul piping.
Suissaquatre var en Schweizisk specialare från 1982, gjordes i en liten serie om 300 bilar.
Savane kom under 1985, och här började man ta en del saker från Renault 5 till den nu ålderstigna trotjänaren.
Carte Jeune kom 1991 på både R4 och R5, I stort sett inte mycket mer än ett par stripes och en nyckelring. Färgerna begränsades till Gul, vit, röd eller grön. Carte Jeunebilarna var baserade på Savane.
1986 kom Clan, som i princip ersatte 4GTL de sista åren
De sista tusen bilarna som gjordes 1992 var numrerade och kallade 'Bye-Bye'. Det var alla baserade på Clan och fick denna speciella plakett på instrumentpanelen.