Under Renault 4-tiden fanns en Parisienne. Denvar lite elegantare och kom med rottingdekor på sidorna. 1982 kom Renault 5 som Parisienne 2. Nu med enklare dekor.
Le Car Van innehöll allt som var trendigt med en Van 1979. Heuliez byggde drygt 450 stycken av denna specialare.
Sexhjulig femma? Christian Leotard byggde ett par stycken, inklusive en turbo.
Super Van Cinq - en förlängd femma med skjutdörr, smart prototyp från Heuliez 1985.
Epure - experimentbil med fokus på säkerhet 1977.
Rodeo gjordes från 1970 till 1987. Från början baserad på R4, senare kom en variant baserad på Renault 6, och de senare innehöll lite av varje från Renault 5 och 6.
Slimmad Renault 5 som Pace car 1982. PPG industries låg bakom flera avancerad pace carbilar för tävlingsbanor. Den här Renaulten är till stor del en Alpine A310 under skalet. Bilen gjord i samarbete med AMC som var Renaults importör i USA då.
Ännu mer slimmad Renault 5 PPG.
Renault 5 Maxi var en fabriksracer byggd på Turbo 2. 154 stycken skall ha gjorts och sålts till privata tävlingsförare.
På åttiotalet var det populärt med specialmodeller. Främst var dessa verk av återförsäljare och importörer som vilje ge kunder något individuellt. Som Atlanta för Tyskland1985.
Renault 5 Rio i rött 1987
Baccara var en påkostad variant med ombonad kupe och skinnklädsel.
Blue Jeans var som det antyder, inredning i jeanstyg.
Renault 5 som cabriolet fanns inte. Men ville man åka öppet fixade EBS i Beligen det. Dom gjorde totalt drygt 1400 Renault 5 cabrioleter.
Halvöppet - Belle Ile gjordes först av Car Systems, men togs över av Gruau. Runt 700 av dessa antas ha gjorts runt 1990.
Exotisk femma, Parskhordo Sepand från Iran, där byggdes den i första svepet från 1976 ända fram till 2000. Sedan fortsatte den ända till 2007 fast basrad på mekanik från Kia Pride.