En Volvo Snabbe i Teknoversion – men inte körde väl US Army Volvo?
Retro-retro blir det väl när en exponent av 70-talets retrovåg hamnar på mässan. Spring byggd på Fiat 850-platta var den en gång stolta tillverkaren Siatas försök att rädda företaget. Mellan 1968 och 1970 byggdes 3 500 exemplar. Siata gick under ändå.
Lancia Delta Integrale var redan vid sin premiär förutspådd som blivande klassiker – frågan var om några skulle bli tillräckligt gamla. Här är i alla fall en överlevare. Priserna har börjat stiga rejält på dessa.
Vacker har MB600 aldrig varit – här i värstingversionen Pullman Landaulet. Vilken diktator var förste ägare? Kommunisten Tito i Jugoslavien kanske?
Ännu en klassiker i sin egen tid – Land-Rover 110. Utställes alltid otvättad.
Beaulieu Motor Museum ställer alltid ut på Rétromobile, i år med sin magnifika
Blower Bentley.
Även på Rétromobile kan man köpa gamla oljedunkar. Prisnivån är dock hög.
En av flera avancerade prototyper som den franske tävlingsföraren Jean-Pierre Wimille i sent 1940-tal tog fram i sin jakt på den perfekta bilen. Han lyckades!
Ännu en av idealisten Pierre Wimilles prototyper.
Falsk spindelväv och halmstrån skall ge sken av ett ladufynd. Darmont Spécial heter den Morganinspirerade trehjulingen.
De fransktillverkade Dinky Toys anses som mer välgjorda än de engelska. Här fanns det ett bra utbud.
Att en 280SE 3.5 Cabriolet skulle bli en klassiker stod väl klart redan när den lämnade bilfirman första gången.
Inte i bästa skick, men en av 1 000 tillverkade Alfa Romeo Giulia GT Cabriolet är klart lönsam att restaurera.
Inredningen är komplett så som utförandet var på tidiga Bertone.
Sällsynt Mercedes-Benz 220SE Cabriolet av årgång 1958.
Det är väl sannolikt endast Renault själva samt en förvirrad svensk motorjournalist som håller R9 för en klassiker. Detta är ett USA-byggt exemplar från tiden då Renault ägde AMC.
Här en verklig Renaultklassiker, i varje fall i nyttosegmentet.
Renault Colorale Pick Up. Fanns åren 1950-57.
En traditionell bil med lågt placerade strålkastare ser alltid något ledsen ut- så även denna Panhard Panoramique av årgången 1934.
Medlemmarna i en 2CV-klubb stod hela dagarna och demonterade en 2CV totalt för att sedan skruva ihop den igen. Om och om igen. Man fick gärna hjälpa till.
En komplett motor till 2CV är nu uppe i rätt stora pengar om man minns hur billiga delarna var när Citroëns A-modeller ännu tillverkades.
Roverklubben hade fått låna en raritet i fabrikens samlingar, förserieexemplar nr 17 från 1948 av den första Land-Rover.
En liten Austin A30 Van inklämd i en monter där fokus annars var på emaljskyltar och annan s.k. memorabilia.