Här är det tydligt att brittiskt är det som gäller.
Till höger, Åke själv som har skruvat engelska bilar sedan 1940-talet och gör så ännu, i mitten nya eldsjälen i verkstaden Daniel Lindell och klassikers Johan Gröndahl.
Deltagarna börjar droppa in, Jan Sikström men Golf cabriolet anländer.
Och visst är det väl passande att parkera en Morris Minor utanför entrén
Boran kommer in på låg höjd.
Fiat 124 coupé rattad av Erik Siljeström
det gällde att identifiera navkapslar, inte så lätt uppgift trots att de flesta tillhörde ganska välkända bilar
...och den här klarade ingen, någon gissade på grytlock...
Det bjöds på fika vid kontrollen också
Och några fick lite skjuts att komma iväg igen
Pressen anländer, Fredrik och Simon i Volvo 165:an
Brittisk bilverkstad, Fredrik får något drömmande i blicken, här måste det finnas hundkojor...
Fredrik, här borta var den!
Familjen Edwardsson har ett flertal engelska bilar och trivdes gott i denna miljön
Rundans äldsta fordon, Olle Hildebecks Ford Thunderbird från 1955 gör sig redo för vidare avfärd
Och här åker den ena av två Maseratis i startlistan förbi, Palle Nilstein med en Biturbo från 1984
Och den andra, Jontas Bora borgar för gott välljud vid pådrag.
På kvällen korades kapselmästarna, Och det var just besättningen i Maserati Boran som tog hem det, Claes Bryngelsson och Jonta Hänninen.