Legendariska Lamborghini Miura, 1966 satte man framtidens standard för superbilar i teknik design och prestanda.
Miura viker ut sig, den här Miuran är en SV från 1973 en av de sista i serien, 150 exemplar byggdes av SV-varianten av totalt 764 Miuras.
Miura från insidan, hastighetsmätaren börjar vid 40, det gör den ungefär på tomgång...
Så tittar vi in i en.. ja vadå för något?
Jo, en Panhard 24CT, det märkliga märkets sista märkliga modell 1967-
Panhard PL17 Tigre, det sistnämnda innebar tio hästkrafter extra, och tigermönstrad klädsel.
En 2CV med motorn bak? Lugn, det sitter en fram också för det här är den ovanliga 2CV Sahara, gjord i bara 694 exemplar.
Lars Alm i Örebro samlar Chryslers från 1957 och har specialiserat sig på koncernens toppmodeller. Inte bara en av varje utan två! På samlarbilsmässan visade han upp en De Soto Adventurer och en ovanlig Plymouth Fury från 1957.
Mercedeskombi som tilldrog sig mycket uppmärksamhet. Enormt fint skick och färglada sjuttiotalsattribut i bagaget. På 70-talet var orange, brunt och grönt en harmonisk kombination.
Kombi på annat sätt, Saab 95.
En ovanlig Sonett II, de första bilarna hade fortfarande tvåtaktsmotor, drygt 230 stycken gjordes inna V4:an kom. Då tillkom även den stora bulan på huven som de tidigare saknar.
Volvo Heritage visade upp sin fina 164 från 1969 som togs i trafik först förra året.
En Ockelbo ser man inte varje dag, har en given plats i svensk bilkultur.
Muskelbilsepoken får representeras av Arne Skogs enormt fina Chevelle SS, som även visats i Klassiker.
En sällsynt modell, Ford Zephyr cabriolet, eller drophead som man brukligt kallade dom i England.
Carl och Lars diskuterar puts, visst har Lady Jagga blivit fin?
Mer roligt från verktysbodens avdelning, ovanlig Hillman Aero Minx från 1934.
Johan Gröndahl och Mikael Landelius från Asfalt Motor, med nystripad BMW 2000tilux.
Padda explained, omfattande hydraulschema för DS.