Sodomka tog gärna till sig de senaste rönen och trenderna, 1934 skapades en serie strömlinjekarosser i senaste snitt, främst på Walter Regent.
Walter Regent cabriolet med samma låga svepande linjer. Dessa hade även försänkta dörrhandtag, 1934.
Samma typ av kaross på Tatra T52 1934.
Senare byggdes även några Skoda på samma grundform, här en 913 Superb 1939 som fick fyrdörrars hardtop kaross.
1925-29 byggde Skoda 100 stycken Hispano Suizas på licens, här en med stor öppen kaross från Sodomka.
6R var Skodas egna stora modell som kom 1928. Här med en Sodomkakaross klädd i äkta läder.
Ännu större Skoda, en typ 125 buss, eller Charabanc som en sån här kaross också kallas.
Skoda 6R som flott begravningsbil, 1930
Och en annan i samma gebit, byggd på en Walther 4B 1934.
Föag elegant dock, en busskaross på Tatra T28 chassi 1933
Nyttofordon var en stor del av verksamheten, liten men ganska elegant laståsna på Aero 500, 1931
Praga byggdes som namet antyder i Prag. dom började bygga bilar redan 1907 och fortsatte så till krigsutbrotet. Efter kriget byggde man mest bussar och lastbilar vilket fortgick ända till 2006, idag är man verksam främst inom mekanisk tillverkning. Här är en Praga Alfa ambulans från Sodomka 1933.
Z, kort för Zbrojokva, byggde bilar i Brno mellan 1924-1939, här är en Z-9 tourer från 1929
Tatra type 52, elegant cabrioletkarosseri 1931
och sportig roadster på samma chassi
Stor Tatralimousine också på type 52 chassit.
Walter byggdes i Jinonice utanför Prag. Verksamma mellan 1908-36. Man byggde mindre bilar baserade på licenser från Fiat, och storal presitigelok. Mäktigast var Walter Royal med Maybachbaserad V12 och åttaväxlad låda, men här den inte alls oävna Walter Regent ,med limousinekaross från Sodomka 1931.
Aero var egentligens flygplanstillverkare men byggde ävenbilar, främst mindre sådana, under åren 1929-47. Detta Aero har ingen koppling till efterkrigstidens Aero-Minor. Det här är en Aero 1000 från 1933.
Praga byggde fordon i alla storlekar, minsta modellen hette ett tag Praga Baby, men fick i många fall påkostade karosser som denna Sodomkacabriolet 1933.
Walter Junior bestod av rätt mycket Fiatdelar i botten, men här en med elegant liten coupé från Sodomka 1934. Notera solluckan något som var mycket ovanligt då.
Ett verk som verkligen speglar Sodomkas brillians i form och hantverk, en lågbyggd svepande coupe byggd på Tatra type 70 1935.
En hel del av de små aerobilarna begåvades med eleganta karosserier, detta är en Aero 30 1935.
och en Aero 30 med lite sportigare stuk. Sodomka lyckades även bygga karosserna väldigt låga för den här tiden med att sänka karosserna över ramen.
Aero 50 efterträdde 30 och ahde motorn uppiffad till 50 hästkrafter, bara runt 500 stycken skall ha byggts åren 1937-47.
Praga Golden tog över rollen som Tjeckoslovakiens prestigelimousine efter Walters nedläggning. Dessa var upp emot 6 meter långa och hade en fyraliters motor på 80 hästar. Runt 180 Golden Golden gjordes och Sodomka klädde en del av dom på begäran.
betydligt mindre var Praga Piccolo, här som cabriolet från Sodomka 1939.
Tatra typ 75 1937, influenserna framför allt med rejält tilltagen cabriolet är påtagligt tysk.
1936 visade Sodomka en serie mycket intressanta karosser som kallades Dynamik och byggdes på Aerobilarna. Inspirationen kom från de franska formgivarna Figoni&Falaschi, Saoutchik och dom som byggt liknande, Sodomkas variant i mindre skala var nästan lika radikala. Den här coupen är byggd på en Aero 30 1936.
Och en öppen dynamik från 1939, okänt hur många av dessa speciella bilar som gjordes, emn troligen bara en handfull. En enda är känd att ha överlevt idag.