La Salle från 1938, som många andra karossmakare runtom i Europa byggde man så att säga europifierade karosser på dessa för att mer passa in på den här sidan atlanten
Nash Ambassador cabriolet 1937
Limousine på Studebaker Dictator 1937, tyvärr är nästan alla dessa bilar spårlöst försvunna idag.
en stor öppen tourer byggdes också på Dictator samma år.
1938 byggdes också minst en Studebaker Limousine på modellen som nu hette President.
och likaså en tourer. Den rejäla cabrioleten på alla dessa bilar är byggd efter tysk modell. En stadig komlicerad ställning, med utanpåliggande landaujärn. Dubbel duk med isloering emellan ger dom rejäl volym
Några Bugattis kläddes av Sodomka, här en type 50 från 1930
Och en Typ 57 cabriolet som byggdes 1937. Detta exemplar är en av väldigt få Sodomkabilar som överlevt.
En annan överlevare är denna Mercedes Benz 170V cabriolet. En förkrigsmodell, men troligen fått sin kaross efter kriget.
De första utländska bilarna som fick karosser från Sodomka var några Fiat runt 1923-24, här är dock en stor Renault limousine från 1928
Ford 1932, troligen en tysktillverkad sådan. En karossmodell som denna, tvådörrars fullt fyrsitsig fanns inte alls i Fords sortiment utan byggdes här ofta för lokala återförsäljare
Packard i samma stil från 1933.
Packard 1934 tourer i typisk europastil med sitt nerdragna bakparti och rejäla ombonade cabriolet.
Påkostad Plymouth limousine med landaulettetak 1937, märkligt att bygga såpass fashionabelt på relativt billiga Plymouth.
Sedan de ville karosseri på Rolls Royce 1938, Den enda Rollsen som Sodomka gjorde.
Italienare i Tjeckoslovakien, Lancia Astura coupe. Markerad taklinje och landaujärn på fast tak var en stil på denna tiden som kallades cabriolet faux, dvs falsk cab.
En annan Astura 1937 byggd i stil med flera av andra Sodomkas finare karosser vid denna tid.
Men i slutet av decenniet hände det grejer i Tjeckoslovakien, Sudetområdet blev tyskt, Slovakien bröt sig ur, Rutenien detsamma, sen marscherade Tyskland in och tog över. Denna Maybach är byggd av Sodomka 1942, och har det Slovakiska korset på skärmarna. För övrigt är den delvis byggd på kannibaliserade delar, grillen verkar komma från en Chevrolet och lamporna från Opel Kapitän...