Aero Minor hade ingen koppling till förkrigstidens Aerobilar, utan hade släktskap med Jawa. Sodomkas Aero Minor cabriolet kom dock aldrig ut på marknaden
Tatraprototyp från 1946 baserad på typ 57B.
Karosserna till en liten serie Skoda 1100 cabriolet var ett av de nu glesnande uppdragen för det anrika företaget.
specialkaross på Skoda Superb 1948
Ambulanskarosseri på Tatra T201 1947
I den nya statliga regin blev det nästan helt stopp på specialjobb. Med några undantag, Sodomka fick i uppdrag att göra den här extrema karossen på en Tatra, som skulle skänkas till Stalin. Först kom den dock att visas upp på mässor, som här i Geneve 1949.
1953 byggde man denna paradvagn för försvarsministern general Cepicka att kunna inspektera sina trupper. Den är egendomligt nog byggd på ett Mercedes 770K-chassi från tiden före kriget.
Tjeckoslovakiens motsvarighet till VW-bussen var Tatra 805, här en som specialbyggts åt statliga filminstitutet.
Busskarosser kom att byggas i stor skala hos fd Sodomka, här en Skoda 706 från 1947.
Snygg och påkostad turistbuss, också den på Skoda 706 chassi, från 1958.
Dragbilen är en Tatra T150, men det eleganta kylsläpet är ett verk av fd Sodomka.
Av okänd anledning gjordes en kaross som sattes på ett VW-chassi någon gång runt 1950
Men sen kom man mest att fungera som en prototypverkstad åt skoda, denna mellanklassmodell kallades 1500 och skall ha byggts runt 1955.
Och Skodaspecialaren i glasfiber som ju varit med förut.
977 var ett Skodaprojekt som byggdes i ett par vaianter 1956-57, detta var de sista Sodomka var inblandade i
Husvagnar var något man varit tidigt ute med redan på 1920-talet, och kom att bygga udner många decennier framöver. Den här kuriositeten var ett slags rullande hotell med 30 klaustrofobiska liggplatser. året är 1967