Ett flyttlass från folkhemmet i en Duett, det blir inte mycket svenskare än så.
Barnvagn, ormbunke, picnickorg, TV och jycke. En helt normal lastning när reklamfolket får säga till.
Ett flyttlass från folkhemmet, i en Duett, det blir inte mycket svenskare än så.
I en elegantare miljö, nya Saab 9000 vid marinan 1986.
Sportkombin, eller livsstilskombin 1800ES vid stranden
Framtiden 1978, VCC hette conceptbilen som skulle vägleda oss in i 80-talet. Och det gjorde den också, fast 740 fick ett mer praktiskt och användbart lastutrymme, annars är resten nästan färdigt.
Något ovanligt, en 245L van. Snikigt och stryktåligt lastutrymme samt fasta bakdörrar, detta var en specialare för Australien.
Rejält oömt och praktiskt, men inte för Sverige den heller. 245 Van med igenlagda rutor erbjöds i Nederländerna.
En annan holländare, Daf 66 bytte namn och blev Volvo 66, ansågs av många aldrig vara en riktig Volvo.
Volvo Nederland kom att göra egna modeller efter Dafs hädanfärd, 343 hette efterträdaren och blev väl inte riktigt så bra som dom hade tänkt sig. 343 ärvde den speciella Variomatictransmissionen från Daf men den slopades efter några års problematik.
343:an kom gradvis att bli en bättre och bättre bil med åren, och här får den till och med blommor. 343 Elle, begränsad serie för Frankrike.
345 Van, ännu en Hollandspecial vi inte såg här.