Trångt i MG-rutan som vanligt, äldst var denna M-type från 1929
Likaså är det som vanligt gott om Morgans, nyare som denna
Och ännu nyare som ser äldre ut.
Lotus Europa John Player special
Elan +2, samma modell som vår projektbil.
Marcos Mantis är en bisarr bil, och sällsynt. Gjordes i 32 exemplar mellan 19868 och 1971.
Triumph TR250 var en kortlivad specialmodell för USA, I stort sett en TR5 fast med förgasare istället för insprutning. c:a 8000 byggda under en period på 15 månader 1968-69.
En sällsam och sällsynt Austin A90 Atlantic. Vild flirt med USA-marknaden som inte gick hem något vidare.
Av de 7891 Atlantics som gjordes såldes bara 350 i USA.
Sunbeam Tiger var en annan klar men mer framgångsrik USA-flirt. Genom en galen idé av Carroll Shelby så hamnade Ford Mustangens 260" V8 i den lilla britten.
Alfa Romeo Giulia GTC, också det en sällsynt vagn, gjord i en upplaga på 1000 exemplar.
En Alpine A110 som inte är blå känns ovanligt
Matra Bagheera är en ovanlig vagn på våra breddgrader.
Svensksport, JC Indigo lades ju tyvärr ned efter drygt 40 bilar, på Tjolöholm fanns emellertid fem av dom.
Mera Svensksport Saab Sonett
Carrera RS sågs i ett par exemplar.
Äkta 356 Speedster med svensk tävlingshistorik.
Sprot på amerikanska , maffig Shelby GT500 från 1969
Och en Shelby GT350 från 1968
Corvetteklubben hade fullt med bilar i sin ruta.
Alfa Romeo Giulia TZ, extrem i sin tid och lika extrem idag. Renoverad till toppstandard av Motorima i Rydaholm.
'250JYJ' är så nära en riktig 250GTO man kan komma. Mycket autentiska delar har använts när den byggdes i England på 70-talet. Basen i den är dock en Datsun 280Z, men väl dold udner det vackra skalet.
Det bjöds på en hel del historiska racerbilar, här en Chevron från 1968
Två stycken Ginetta G32 rullar iväg i duggregnet, också detta en ovanlig modell, ungefär 100 stycken byggda.