Plymouth Duster med tillnamnet Twister och fräcka stripes. ovanlig specialmodell rullar in.
AMC-klubben firade jubileum och visade upp en rad spännande modeller, här ett par tuffa Javelins
Och ett par fina fyrtiotalsnash.
Mer välkänd modell, ikonen Pacer X
Och Gremlin, med Levis edition, svensksåld bil med V8 och Jeansinredning.
Ovanlig AMC AMX från 1979
Alliance är en sällsynt udda modell, en Renault 9 som byggdes av AMC i USA och fanns även som cabriolet den sista tiden 1985-87.
Ett annat försvunnet märke, Studebaker. Golden Hawk från 1956.
Hudson finns inte heller bland oss, denna fina Super Six från 1947 är svensksåld.
1949 kom Hudson med helt nya modeller. "the step-down Hudson" kallades dom i reklamen, limpa blev öknamnet i Sverige. Denna fina coupé fanns i AMC-klubbens ruta.
Likaså är Plymouth också borta, Valiant var en storsäljare i Sverige men få av dessa tidiga finns kvar.
Plymouth Fury 1958 på besök från England.
Oldsmobile tillhör också historien, ett av amerikas äldsta och en gång största märken försvann 2004. Den här fina modellen är från 1957.
Skälet för att köpa en kombi är för att kunna lasta och då finns det ingen mening att jönsa runt med småbilskombis. Utan vad man behöver är en Mercury Colony Park som rymmer ett knattelag, två kylskåp, svärmor och hunden. Mercury finns förresten heller inte längre, den sista bilen byggdes i januari 2011.
Eller en Chevrolet Caprice 1968, fullmatad herrgårdsvagn med äkta träsidor i plast. Med prislappen 3570 dollar var det Chevrolets dyraste modell.
Chevrolet camaro 1969, omåttligt populär och tuff muskelbil.
Elegant Chevrolet Bel Air coupé från 1955, denna är dessutom svensksåld.
Gammelchevrolet, från 1925.
bländande röd Cadillac Eldorado årgång 1955
Lika röd Oldsmobile Cutlass, den här av den mindre kända specialvarianten Cutlass SX.
Vill man väcka maximalt med uppmärksamhet skall man absolut skaffa en Excalibur!
Mer diskret men absolut ovanlig, Dodge Dart cabriolet. Den här har rullat i samam familj sen den var ny och är orenoverad.
Fifth Avenue var Chryslers lyxiga bästsäljare 1986, över 100000 exemplar, en tredjedel av hela Chryslers produktion. Till Sverige och europa kom det väldigt få.
Fordar på fältet, närmast en Crestline Sunliner från 1952.
Hos Chryslerklubben, Dodge Coronet 1957
Dodge 880 var ett märkligt mellanspel för att fylal gapet efter De Soto. En Dodge med Chryslerkaross och De Sotons instrumentering. Cabrioleten från 1963 år byggd i 822 exemplar och dess bakgrund är lite märklig då den gått som startbil på Åby travbana i 40 år. Nu renovertad till fint originalskick.
Chrysler 300 från 1970, dessa "fuselage"-karosser är lika stora som dom ser ut.
Blandade Buickar, en tourer från 1929, förste ägare var ingen mindre än Kung Gustaf den femte. Då han var en reslig monark försågs bilen med en fyra tum högre vindruta.
Special hette billiagste och minsta Buicken, det kan man knappt tro när man ser denna fina Special touring sedan från 1940
Skylark Sportwagon från 1969, tuff midsizekombi med glasrutor i taket.
Och så fick vi besök av en amerikanare från ovan. Biltemas tuffa P-51 Mustang.
Chevrolet Impala 1960, fyrdörrars hardtop med "flat top" taket som fanns 1959-60
Med små medel, lite krom och lister trollade Ford sin enkla baskaross till en elegant bil för de fina salongerna, Crown Victoria.
Köerna ut var långa och i väntan på hemfärd dukades picnicbordet hos det här gänget. Dragbilen är en Chevrolet Bel Air 1953.