Volvomuseet ställde ut några av sina bilar. Duett och Carioca
Veteranåtervinning med Ragnsells
Sunbeam Alpine från Norge
En pampig engelsman, den ovanliga Austin A120 Sheerline.
En Talbot 'fixarbilen' som överlevt.
Lloyd LT500 minibuss är en annan ovanlig överlevare
Lancia Gamam coupé, ovanlig överhuvudtaget.
Ferdinand Porsche var inte ensam om att göra sportbil på VW-plattan. Wolfgang Denzel i Österrike var inne på samma spår, men blev inte samma framgång. Drygt 300 Denzel skall ha byggts under femtiotalet.
Vacker Opelk Super Six från 1938, nyrenoverad
Toyota Crown club från Norge kom förbi med två bilar, två Crown kombis.
Volvo C70 har redan klassikerstatus och en aktiv klubb.
Dodge Dart 270 cabriolet 1966
Armstrong Siddeley Sapphire , nobelt och lagom komplicerat namn.
BMW-fältet blir större för varje år
Även hos Mercedesklubben är det tätt mellan bilarna.
Volvo 140-klubben fanns på plats också.
Japaner börjar så smått synas mer och mer, här Datsun 280ZX
små japaner som syns, Suzuki Cappuchino.
Muskelbilar som syns, och sällan man får se två Shelby GT500 bredvid varann.
Och dubbelt Indigo 3000R. Man gjorde en andra premiär med två körklara bilar på Tjolöholm.
Jonny Olsson är en av de drivande i Von Braun Automotive och projektet Indigo 3000R.
En tysk klubb dök upp med närmare 40 stycken Volvo 1800, vara de flesta var 1800ES. Praktiskt vid långresor.
Storvolvoklubben med droskor på rad
Volvo PV56 från 1939 i storvolvoraden.
Ford Talladega var en specialare baserd på Torino. De byggdes bara under ett par veckor i början av1969 och man uppskattar c:a 750 stycken gjordes för homologisering för stock car.
räknas på sätt och vis till muskelbil, Jensen Interceptor. Englesk bil med italiensk kaross och amerikansk motor från Chrysler.
En av de mer svåridentifierbara bilarna på Tjolöholm. Det är en Carina och vad var nu det för något. Jo, Ockelbo gjorde ju karosser modellerade efter en Ferrari 500 Mondial. Carina i sin tur var gjord efter en Ockelbo.
Camping från förr med Ford Anglia