mer godsaker från Röda Torget, Volvo 780 närmast i bild.
och en 780 till, åttiotalsträff känns som rätt klimat för den eleganta italienvolvon.
Mycket välvårdad Toyota Camry från 1988, av första anblicken kan man inte ana att den har hela 62000 mil på mätaren!
Saabar kom många till Grytsberg.
Så tar vi en tur ut från åttiotalet och kikar på besöksparkeringen, ett par röda karameller fanns där också. Detta är ingen riktig AUstin Healey, utan en Hult-Healey, den svenska replikan som byggdes på Volvodelar.
Moderna grejer i rött skal, tuff Ferrari Californa dök upp.
samt en skinande röd BMW 2800CS som var lite för gammal för att komma in på själva träffen, men mycket fin bil ändå.
Grönt som omväxling, ovanlig mid-size Pontiac Ventura från 1974.
en annan ovanlig bil i grönt var denna fina Camaro från 1971, för det första i mycket fint originalskick efter 40 år i Sverige, och under huven skymtar en rak sexa.
Toyota Corolla från 1978, sedär, det blev ändå en liten träffpunkt 70 i år, spontant på besöksparkeringen.
BMW 3,0SA, ett autobahnlok av dignitet, en idag närmast bortglömd storhet från 70-talet.
Triumph 2000 1972, en annan fin modell som närmast försvunnit ur folks medvetande idag.
Ford Granada från 1978, exemplariskt välskött lågmilare, med bara lite över 3000 mil på mätaren var till salu på stället.
Och i insläppet fortsatte det rulla in fina bilar större delen av dagen, fin BMW 525i från 1983 hälsas välkommen.
Och här rullar ännu en BMW in, röd, jag lovar att det här blir den sista röda bilen i bildspelet.
gapa stort, tidiga Volvo 760 ser man inte ofta nu längre. Dom var itne så vanliga på våra vägar nya heller då de allra flesta gick på export, men denna fina vagn från 1983 verkar fått stanna på hemmaplan.
Svensksåld Lancia Prisma från 1985 är så ovanlig här att man knappt trodde den fanns. Lancia tynade bort på vår marknad vid den här tiden. debaklet med Saab-lancia 600:an kom att snabba på den processen avsevärt.
mera Saabar, tidiga 99 turbos är inte heller så vanliga längre, denna från 1980.
Kan Honda Spacy vara världens enda motorcykel med pop-up lampor? Och därtill digital instrumentering. Försöket att at scootern in i hi-techåldern gick sådär och efter bara ett par år blev Spacy, eller Elite som den heter från början mer konventionell igen.
Om det ser ut som en Opel omega så är det fel, om ni tror det då är en Lotus Omega så är det också fel, för detta är den elaka systern från England, Lotus Carlton! Både Opel och vauxhallvarianterna byggdes i Hethel, England, men just denna är en högerstyd Vauxhallvariant. .
Och här kommer ju just en Lotus omega, som den såldes som utanför England. Familjebilen som fick BMW M5 att rodna av skam, och käkade Ferraris till efterrätt. 0-100 på c:a 5 sekunder och ingen mesig TüV-strypning, toppfarten uppgavs till 285km/h. 620 stycken byggdes av Opelvarianten och 320 av föregående i Vauxhall Carltonfodral.
Ford Granada Kombi från 1979, vart tog dom vägen?
Honda Prelude var en tuff och snabbrostande coupé, men denna har överlevt fint med bara 7000 mil på mätaren.
Nissan Cherry 1983, linjalerna hade dammats av på ritkontoret vid den här tiden.
Till Datsun Bluebird använde man en längre linjal.
Fiat panda 1989, lådformad och praktisk, ritadfes den av giugiaro, med en facelift 1986 levde denna kaross kvar ända fram till 2003.
En mycket större låda, Range Rover Vogue LSE bör vara den ultimata lyxkryssaren för både stad och mark. Luftfjädring med nivåreglering, cruise control, eluppvärmd framruta, eltaklucka, A/C med mera, dessutom har denna även barskåp och utfällbara bord i sätena. Vogue LSE hette den ultimata Range Rovern 1993. Range Rover var en 70-talare som levde långt in på 90-talet så genomsnittligt blir det ju en 80-talare eller hur?