Sen 99:a av 1983 års modell.
Superjapanen Toyota Supra kom till sverige först 1989, med treliters turbomatad sexa på 235 hästkrafter så var det här en maskin att räkna med i prestandaväg.
Suprans lillebror Celica kom dock att bli mer popolär.
italienarna kan göra modeller som håller länge, X1/9 byggdes mellan 1972 till 1989.
Jaguars XJ-serier var också den tidlös, här i Daimlervariant.
80-talet innebar även myriader av "limited editions" den här heterr Volkswagen Polo Aveny, vars innebörd var att den var vit, och hade ett par klistermärken.
En annan dekaltrimmarvariant från 80-talet, Citroen Visa "Etoile"
Och en vanlig Visa Super från 1982, två Visa brevid varann händer nog inte ens på en Citroenträff...
Mazda RX-7 med tuff tvåtonslack.
gapa stort, 928 skapade rabalder när den kom, en Porsche med motorn fram, och dessutom en V8!
Golfcabrioleter börjar hitta ut igen.
tungviktare, Mercedes 420SEL från 1987.
BX i sin mycket åttiotaliga kantighet
I japan upptäckte man också linjalens förträfflighet vid den här tiden, Toyota Camry 1986.
Fiat Ritmo, utskrotningshotad modell, inte många finns kvar idag.
Likaså gäller för Alfa Romeo 90, två av sverige fyra körbara exemplar samlades här.
Peugeot 604, inte mindre än tre stycken dök upp på träffpunkt 80.
På 80-talet var Dallas den största Tv-serien, och Ewings åkte gärna mercedes SL, som vi kom att kalla för Dallasmoppen.
Saab 99 Turbo från 1980, idag en ganska sällsynt syn.
Okej, en röd bil till då, Alfa Spider.
Avslutningsvis får Joakim Dyredand får berätta för alla om sin förunderliga Renault Rodeo.