Här slutade vi förra gången, med ett lager slipgrund.
Innan dess var det mycket slipa, fila, och fylla små hål.
Här är motor och torped maskerade.
Alla småsaker ligger iordninggjorda, lackerade och polerade, redo att monteras.
Fler saker på att-göra-listan. Tändningen har varit notoriskt svår att ställa, då en del av fördelarfoten saknats! Ny fördelarkropp hittad i reservdelshögen.
Så ser vi till att allting är intäckt och tilltäppt, inklusive undertecknad...
Sedan blåser vi på... Damson Red #17! Grisbil 2.0 skall sluta vara vit nu. Den här kulören fanns 1969-72 hos Triumph, men verkar varit vanligast på TR6 och GT6.
NU är det dags att sätta tilbaka alla prylar i motorrumet, ventilkåpan skal inte vara i den kulören , men var ju redan målad i en liknande, och tycker den färgen passar.
Det var till och med rosthål i termostaten! Trots att en ny inte kostar många kronor.
Finbesök i garaget! Redaktör Legelius kikar förbi och synar arbetet.
Nu liknar det något som man kan visa upp utan att skämmas.
Minns att så här såg det ut innan...