Motorn ska göras ren för att sedan få en omgång färg.
Torpeden är rensad på isolering och annat. Isoleringen är gammal och ömtålig men kommer att få en varlig uppfräschning. Motorblocket är målat en omgång och kan packas in inför resten av jobbet runt om i motorrummet.
Det är uppenbart att det var hög tid för en genomgång, så här ser det ut i bensinpumpen.
Huven är pillig. allt gammalt karosskitt är torkat och hela stommen har lossat från ytterskinnet. Huven fladdrar som ett segel och ska nu få ett par punktsvetsar och ny karossmassa i skarvarna.
Det har gått hål här och var i Grisbil 2.0.
Här får det bli ny plåt. Huven fälls ju framåt och toleransernan är minimala. Därför har gångjärnen satts på distanser för att jag ska komma åt och göra fint och lackera i framkant.
Motorrum är jättepiliga att hålla på rengöra och slipa i.
Det upptäcks ännu fler hål. De kan med fördel tennspacklas, det är snabbt och förvånansvärt lätt.
Vi tar det en gång till. Hål.