Audi 80 hette Fox, visst lät det mycket tuffare?
Och Golf fick ju heta Rabbit, blev en stor succé i USA med.
Men för generation 2 fick Golf heta Golf ävendär.
Opel såldes genom Buick, och kallades således ofta före Buick-Opel. Detta var en slags Kadett/Olympia hybrid.
DKW F12 såldes som 800 i Amerika 1962.
Första pressreleasen för Amphicar hade inga bilder alls, för 1960 hade den inte börjat byggas.
Före sin tid kanske var lite ambitiöst med Borgward Isabella. Men någorlunda modern var den i alla fall.
Mercedes Benz 1960, annons med en aning Grant Woodkänsla.
Pirelli valde att illustrera sina däck med BMW M5 1987.
Lilla käcka Goliath Hansa kunde bli din för bara 1883 dollar. Det skiljde inte ens 100 dollar till nya Ford Falcon, med fyra dörrar. 1960.
NSU Sport Prinz 1962, kostade drygt 2200 dollar för två cylindrar, tre växlar och fyra hjul. Tvådörrars Ford Fairlane kostade ungefär lika mycket, hade sex cylindrar mer och fyra hjul.
Hoffman stod länge för importen av exklusiva europeiska bilar till Nordamerika. Man var tidigt ute med agenturen för Porsche.
Men tiderna gförändras, 1977 var Max Hoffman sedan länge ute ur leken och Porsche gick att få med automatlåda.
Opel GT blev populär i USA, påminde om Corvette men var billigare, och beskedligare.