Opel Kadett GTE i vitt, åttiotalsideal.
Och Manta GTE, variationerna på G-temat var många hos Opel.
Underskattad lyxlirare från Opel, diskreta och dyra Senator.
Rekord Caravan i prydligt skick och praktiskt takräcke.
Monstergolfen Rallye var en brutal bil 1989, med G-laderkompressorn skrände man ur 160 hästar ur den lilla 1,8-litaren. en serie på 5000 bilar byggdes och kostade dubbelt så mycket som en Golf GTi
Betydligt beskedligare, vanlig 75-hästars Jetta från 1982
BMW 3,0 var sjuttiotalets Mercedesknäckare, idag ser man sällan dessa stora sedaner.
Men på Wenngarn dök det upp två stycken fina exemplar.
BMW 525 från 1977, också en modell värd att ta vara på.
Ett tag förutspåddes cabrioletens död i ständigt väcxande säkerhetsiver. När man började våga göra öppna bilar igen var det med stora bågar och massa skydd, de första BMW 3-seriecabbarna såg ut så här.
Men innan dess var det öppet, luftigt och pinnsmala fönsterstolpar som gällde. De tidiga '02-cabrioleterna före 1971, kallas idag "vollcab" innan man burade in passagerarna i en slags targabåge.
Precis lagom till bensinkrisen 1973 presenterade BMW dräparbilen 2002 Turbo. Försäljningen gick trögt, den var tuff, men dyr och törstig. 1672 Turbos gjordes och är idag högvilt i bilkretsar.
Nästa BMW att turboladdas var 745i som kom 1980, 252 hästar gav det i den stora sexan.
En annan åttiotalsikon, BMW M3 med sina utlagda skärmar och bakvinge som visade att det inte var en vanlig 323 som körde om dig.
BMW 635Csi hetter B9 på Alpinaspråk, en sällsynt specialare.
Uppseendeväckade orange Audi 80 från 1975 i bländande skick
Snygg och välbevarad Audi 100, en form som var rent futuristisk när den kom 1982 och känns rätt än idag.
Ett gäng nioelvor i olika stadier av bruksstatus.
Från andra sidan Muren, Trabant 601.