Ford Zephyr estate 1967, fortfarande var storkombi från Ford beställningsvara. Konverteringen var dyr och produktionen blygsam.
Samma var det hos Vauxhall, stationsvagn var ingen reguljär modell, Velox 1956 från Grosveno
Och en Velox byggd av Martin Walter
Allard K1 1948, karosseri okänt, kanske gjorda av Allard själva även om sådant var mycket ovanligt när det gällde sådana här komplexa konstruktioner.
Lea Francis var en av få som erbjöd en riktig utility wagon, även om tämligen få byggdes. Lea Francis var aldrig något stort märke och detta är en Fourteen från 1948
Austin 16HP Countryman, från Papworth.
Fairthorpe Wagonette figurerade ju i fredagsnöten en gång, ett enda exemplar blev byggt av lillkombin.
Abbott i Farnham byggde inte bara kombi på stora Fordar, dom erbjöd även Anglia som Sports wagon, med hatchback.
Austin 1800 kombi, en prototyp byggdes på ADO17-karossen men mer blev det inte av det. En snarlik variant dök dock upp i Australien under namnet Morris Nomad.