Karmann Ghia fanns i Brasilien och fram till 1971 tillverkades Typ 34 då den ersattes av modellen TC som utvecklats i landet.
Volkswagen do Brasil tog fram en egen version av Typ 3, är den kanske rentav snyggare än det tyska originalet?
Sportcoupén SP2 blev inte den framgång som Volkswagen hoppats på. Mellan 1972 och 1976 tillverkades bara drygt 10 000 exemplar. Volkswagen arbetade på ett projekt som ge bilen en kraftfullare motor.
Med modellnamnet Brasilia fortsatte man på samma formgivningslinjelinje som SP2 och strålkastarnas utseende knöt ihop modellprogrammet med SP2 och Typ 3. På nio år tillverkades en miljon exemplar vilket var en kommersiell succé för Volkswagen.
Kompaktbilen Gol kom 1980 och skulle ersätta Bubblan och Brasilia. Vad namnet betyder? Mål, så klart!
Voyage är en sedanversion av kompaktbilen Gol.
1982 kom VW Parati, det var en kombiversion av Gol.
Saveiro är en pickupversion av kompaktbilen Gol.
Fusca kallas Volkswagen Typ 1 i Brasilien.
Brasiliens dåvarande president "Lula" da Silva på fabriksbesök.
Väldigt lika, men ändå annorlunda. Volkswagens brasilianska modellprogram på 1970-talet.
Kombi kallas folkabussen i Brasilien. De sista exemplaren tillverkades 2013.