Finbesök från Norge. Servicebilar i gammal anda från Norges Automobilförbund, deras motsvarighet till Motormännen.
På hedersplatsen vid museet stod inte mindre än tre Volvo PV-cabrioleter.
Som grindvakter fungerade dessa vassa Volvo 242 alldeles utmärkt.
Febril aktivitet på morgonen i Verktygsbodens monter bakom Fredriks Volvo 165.
Gammelvolvos på plats, här en TR703, TR stod för Trafikvagn och var främst taxibilar.
PV832 droska från Tyskland.
Ser den här 960:an lite märkligt ut så beror det på att den är det. Specialbyggd av Nilssons i Laholm så är den förlängd över både fram och bakdörrarna.
Med Volvomekanik under skalet är ju givetvis JC Indigo välkommen på VROM också.
Volvo 480ES fanns i tvåfärgat också, kombinationen fick det självklara namnet Twotone.
1977 fyllde volvo 50 år och då kom den här jubileumsmodellen ut, med stripes och en emaljskylt bak.
Fin Duett stod i hörnan för de lite äldre modellerna.
PV444 med takgök över horisonten
1989 satte bröderna Willhelmsson i Vallåkra kapen i två splitter nya Volvo 780. En lackades blå och den andra röd.Båda finns kvar än idag och den röda visades upp på VROM.
Lågmilarvolvo, Zsolt Somis nästan unika 242 har rullat 1900 mil.
Två fina 1800ES från Danmark
Och två Amazoner från Tyskalnd.
Volvo Sport, eller P1900 som den annars kallas, två av de 67 byggda syntes på VROM.
Marknaden är något som växer för varje år.
Puts och polerprodukter av allehanda slag hos Verktygsboden
Ser något lurt ut? Näe... eller förresten, emblemet är väl inte helt standard.
Under huven ser det inte ut som det brukar. Där sitter en Camaro LT-1 motor på 5,7 liter, allting dock mycket proffsigt och närmast fabriksmässig standard. Arbetet är gjort som ett slags projekt på en Volvoverkstad i USA.
Kenneth Tonef höll låda hela dagen på VROM, här får vi veta mer om Volvo PV60 från Storvolvoklubben.
Och här lär sig Kenneth hur man poppar lyktor på 480ES