Tomas Söderberg kom förbi och visade upp sin fina PV655 med specialkarosseri från Norrmalms.
Den har kallats världens vackraste Volvo och det kan man nog skriva under på.
En PV444 cabriolet är sällsynt, något dussin gjordes på PV445-chassin, ungefär hälften byggdes av Valbo och andra hälften av Ringborgs, och ett exemplar kom från Nordbergs. Detta är en Ringborgsbil.
En annan specialare, Volvo 262C cabriolet. I USA ansågs cabrioleten död i slutet av sjuttiotalet, men flera små verkstäder utförde ombyggnationer för den som ville åka öppet. Det ville VD:n för Volvo North America, Björn Ahlström, som lät Newport Coachworks bygga om fem stycken 262C. En av dessa har nu hittat till Sverige och finns numer på Kils bilmuseum i Värmland.
Fredrik dokumenterar den unika cabrioleten
En P1900, eller Volvo Sport som den egentligen hette, dök upp.
Kommande trend, C70 dök upp i ganska stort antal i år. Intresset för dessa kommer troligen öka då modellen nyss lagts ned.
C70 har som sagt precis lagts ner, och Uddevallafabriken där de byggdes stängdes. För att hedra detta gjordes en defilering med tre väldigt speciella C70-bilar.
Detta är de allra sista som sattes ihop i Uddevalla innan man städade ur och låste grinden, den absolut sista står redan på museet, men dessa tre fick lite spektakulära färgsättningar.
En annan helöppen bil, LV81 brandbil från 1938.