Volkswagen har ibland blivit föremål för sådana här konverteringar, trots att lastutrymmet torde blivit något begränsat med motorn bak, denna byggd av Schwen 1947.
En annan Volkswagen, från Meussen.
Willys wagon fanns inte i sortimentet 1937, istället byggdes en del såna här av Cantrell, som även var stora på att leverera just liknande karosser till de större tillverkarna. Willys kom med en egen stationsvagn först 1940.
En elegant Allard, med kaross från okänd tillverkare.
Kombikarosser var främst för nyttotrafik, då främst ambulanser som denna ovanliga Kaiser, som byggdes om av Heinels i Malmö 1951.
Enorm Cadillac ambulans byggd av Ghia-Aigle i Schweiz 1955
Ghia Aigle byggde även denna snygga Opel Kapitän 1957 som dom kallade Caravanne
Stor och lyxig Hotchkiss från 1951 med karosseri från Mignon&Billebault
Ford Anglia sportkombi eller vad man skall kalla den, byggd av Friary som annars byggde kombikarosser på Vauxhall
Mercedes Benz 170V från Fissore 1951
Det dröjde länge innan Mercedes själva erbjöd sina kunder en kombi, denna 220SE är specialbyggd av Coune i Belgien 1963
Den inte särskilt eleganta Tornado Typhoon Sportbrake fanns i lite olika varianter.
EN DKW formgiven i Italien och byggd i brasilien, Fissore hette modellen som var ritad av desamma, enkom för brasilianska marknaden, där Vemag byggde DKW på licens. 1964 byggdes en prototyp till kombi på Fissoremodellen
Ford Mustang har även den konverterats i lite olika varianter till kombis, denna med gott resultat av Intermeccanica
Och den här kallades GT Squire, byggd på prov av Holländska Ford.
Denna underliga Dodge är spanskbyggd, där Barreiros byggde dom med lite egna modifieringar, deras Dart av 1969 års modell har behållt 66:ans grundkaross, och då fanns den även som kombi