Magnifik Hispano Suiza K6 från 1935 från Franay
International Harvesters KB-serie var oftast pickuper men några byggdes som denna tjusiga woodien från 1946
En mycket märklig woodie är denna lilla Goliath GV800, oftast hade dessa hela stålkarosser men det fanns visst undantag.
På ett museum i Indien står denna inte särskilt eleganta Rolls Royce 20HP Shooting brake, med påbyggnad från ganska okända C.W Tosh
En underlig prototyp från Carozzeria Touring på Lancia Fulvia 1964
Elegant Mercedes Benz 300 wagon, byggd av Binz.
Vad som ser ut som en Morris Oxford Traveller är inte det utan en Siam di Tella från Argentina. Där man licensbyggde BMC:S ADO9 kaross under detta namn.
En standardmodell, men dock ovanlig. De Soto Diplomat 1959 var exportmodellen som inte fanns i USA, egentligen en Plymouth med De Sotofront. Stationsvagnarna , speciellt en tvådörrars av dessa är mycket sällsynta.
Panhard Z12 fanns inte som stationsvagn utan denna är specialbyggd av Pichon-Parat 1957
1968 syntes denna testvagn rulla omkring på engelska landsbygden, det är den kommande SAAB 99 som kombi, men om man planerade en kombi eller om detta bara är en
''mula'' verkar vara oklart.
Undangömd i en källare står dock en lite senare 99 kombi, bakddelen är dock bara en påbyggd mockup gjord i studiesyfte.
I samma källare står också en 900 kombi som specialbyggdes av Yngve Nilssons karosserfabrik på beställning 1980 och kallades Safari.
Rolls Royce delivery van? Ja, och fabriksbyggd dessutom för champagnetillverkaren Krug