Jaguarklubben anlände redan kvällen före och hängde bokstavligen på låset.
Vacker Riley cabriolet från 1950 gör entré
En annan ovanlig engelsman, Armstrong Siddeley Hurricane från 1946.
Trycket ute på vägen var tidvis stort.
Panhard Z1 från 1955, en på alla sätt spännande bil som byggdes helt i aluminium.
Två vackra Mercedes-Benz 190SL köar vid insläppet.
Här kommer en närmast unik Bentley stormandes fram, en TT-modell från 1923. Den har blivit ombyggd flertalet gånger under årens lopp vilket är rätt vanligt för dessa tidiga tävlingsbilar.
Här kommer någotr annat ovanligt, en Alvis TA14 Duncan coupe från 1948. Alvisklubben hade valt att förlägga sin årsträff i Klassikers sällskap och det tackar vi för. Det är annars ovanligt att få se dessa rara modeller, till Wenngarn kom inte mindre än fem Alvisbilar.
Alvis TB21, stor svulstig roadster som bara byggdes i 31 exemplar.
Alvis TE21, 352 stycken byggda 1964-66.
Alvis TF21 från 1966, den här snygga modellen gjordes bara 106 exemplar.
Gamla gardet, en T-Ford rullar in men den var ändå inte äldst på Wenngarn.
Utan det var denna lilla Peugeot Bébé från 1913, en tidig fransk folkbil som konstruerades av ingen mindre än Ettore Bugatti.
Peugeotklubben bjöd på fler fina pärlor, som en 203 cabriolet.
och den sällsynta 202 cabrioleten från 1948.
En Ford model A av lite ovanligt slag, den här karossen kallades A-400 5-pass convertible sedan och är i princip en cabriocoach. bara 5072 stycken av dessa gjordes.
Stilfullt VW-ekipage rullar in.
Ford Crown Victoria 1956.
Flera nummer större i grå kulör, Cadillac 1949.
MF TF i passande grå nyans.
Renault Fregate finns det inte många kvar av som rullar men denna var riktigt fin.
Amerikanskt femtiotal i två olika tappningar, Cadillac 1952 och Buick 1958.