Åttiotal med Ålandsbesökare i täten
Honda Accord Aerodeck, vart tog dom vägen?
En annan bil som är sällsynt idag, Fiat Panda 4x4.
Citroën CX break i kalasskick, från 1983.
Opel Monza är en annan modell som nästan skrotats ut totalt, men denna 86:a var riktigt fin.
Daihatsu Charade Turbo är en annan bil som är svårfunnen idag.
En annan överlevare, fin Toyota Corolla DLX 1985
SAAB:S prestigemaskin 9000 Talladega, en specialvariant där man tog vanliga Turbo 16 bilar till Nyköping för extra piff och styling. Officiellt gjordes 152 stycken där men historiken runt Talladegorna är något luddig.
Mercedes stora lilla W123 är än idag populär både i brukssvängen och som entusiastbil.
Citroën CX25 GTi Turbo 1989, en modell som börjar bli alltmer eftertraktad.
M635CSi 1985 var en klassiker redan under sin livstid.
Peugoet 604 kom 1975 och levde ända fram till 1985, detta är en av de sista byggda.
Audi tog åttiotalet med storm och fyrhjulsdrift. Quattro blevett begrepp, och rallysegrarna många för det tidigare ganska slätstrukna märket.
Quattro implementerades även på Audis andra modeller, som på 80 med flera.
Detär inte ofta man ser en Nissan 200SX i så här fint originalskick. De allra flesta har busats sönder för länge sedan och försvunnit.
Toyota Celica cabriolet är en annan japansk ovanlighet.
Alfa Romeo SZ och 75, till viss del lika men kunde komma från två olika planeter.
Opel Kadett GTE 198 i vit skrud.
Nyare klassiker som förtjänar att uppmärksammas, Opel Omega var en långlivad modell som presenterades 1986 och gjordea ända fram till 2003. Denna är av 2001 års modell. Som Holden Commodore, ChevroletLumina och en del andra namn levde dock Omegan kvar några år till i andra delar av världen.
Här är ett annat Omegaderivat, Pontiac GTO var egentligen en Holden Monaro som fick nya emblem och annat i USA. I paketet ingick en V8 på hela 6 liter och 400 hästkrafter. Det blev ingen större succé och GTO fanns bara 2004-2006.
Och så får vår Lady Jagga lite puts för att glänsa lite extra hos Verktygsboden.