Vitt var innefärgen på åttiotalet och innebilen hette Golf cabriolet.
En vit Lotus Esprit förknippas gärna med James Bond och filmen Älskade spion. Esprit kom 1976 och den första egentliga faceliften gjordes inte förrän 1987.
Slitvargen Toyota Tercel 4WD börjar bli väldigt sällsynt, kul att se en överlevare.
Audis snygga Quattro/GT/ Coupemodeller börjar bli mer och mer populära
Långväga besökare med Ford Escort cabriolet
Den här Rolls Roycen är årsmodell 1970 men fått de uppdateringar som Corniche fick 1984. Cabrioleternba hette inte Corniche från början utan Silver Shadow fram till 1971.
Peugeot 505, vart tog dom vägen?
Toyota Crown 1984, troligen enda i landet av denna generation.
Volvo 244 som inte hette 244, i USA hette dessa en period bara GL och DL. Årsmodell 1980 med matchande hönstrappa.
Fiat Panda 4x4 Fire, 1988.
Rallyskrudad Ford Sierra Cosworth.
Flottast i Volvoflottan 1980, 264GLE
Talbot Samba var åttiotalets billigaste cabriolet och bildade där ett helt eget segment. Ännu är den ett sparsamt sätt att åka öppet.
Åttiotalet skapade ett annat segment sportiga bilar. Mittmotorbilar för rimliga pengar. Toyota MR2 från Japan ,Fiat X1/9 i Europa och USA:s bidrag var Pontiac Fiero
Opel Monza tillhör de mer ovanliga modellerna att se idag.
Lincoln mk VII tillhör inte Lincolns elegantaste, men tekniskt intressant bil.
Ett av åttiotalets märkligaste samarbeten var Alfa Romeo Arna, En hybrid mellan Nissan och Alfa Romeo och det var världen inte redo för då, och Arna blev en kuriositet redan som ny.
Scirocco Gti 1982, sällsynt idag.
Ford Taunus 2.0L VIP 1981, Från tiden Ford tyckte att mest bokstäver på bakluckan vinner mest i prestige.
Nissan Figaro, retrobilen som kan sägas startat den moderna retrotrenden. Drygt 20000 exemplar gjordes 1991.